Cara melemahkan umat islam


Kuasa-kuasa besar Islam datangnya dari bumi Arab, tapi sampai sekarang kuasa-kuasa yang telah hilang tu susah untuk dikembalikan. Apatah lagi ketika pernah ia mula berputik di beberapa negara Islam khususnya, ketika itu jugalah ianya dicantas sebelum ianya berbuah.

Segala tipu helah digunakan bagi menyekat kebangkitan syariat Islam termasuklah rampasan kuasa seperti yang berlaku di Algeria dan Mesir. Dengan bantuan kuasa besar Amerika, talibarut berjaya bersama-sama dengan tentera bagi memporak-porandakan negara mereka sendiri.

Salah satu strategi utama kerajaan-kerajaan yang tunduk kepada Amerika mengekalkan kuasa ialah dengan memastikan rakyat yang sudah tidak lagi menyokong mereka berpecah-belah. Sentimen terhadap perbezaan kepercayaan agama akan senantiasa didendangkan. Jika ianya tidak berjaya, maka kerajaan-kerajaan boneka ini akan memainkan sentimen perbezaan fahaman tertentu dalam satu-satu agama.

Tidak kiralah ianya Buddha, Hindu, Kristian ataupun Islam itu sendiri.....

Dulu majoriti Cina dan India menyokong pemerintah, semua ok jer. Kini,apabila mereka tidak lagi percaya kepada pemerintah, semua Cina dan India dianggap kacang lupakan kulit dan hendak dihalau keluar negara. Namun, mereka tetap dengan pendirian untuk menolak pemerintah selama-lamanya.Tunggulah pula nanti, apabila Cambodia, Indonesia, Myanmar dan Bangla (CIMB) tidak lagi menyokong mereka akan diungkit perkara yang sama.

Pemerintah tiada pilihan selain ingin menghuru-harakan kesepakatan Islam dengan memainkan Isu perbezaan mazhab dan fahaman antara satu sama lain. Mereka merasa berjaya 'menangguk di air keruh' dengan pergolakkan di negara lain.

Diberitakan fahaman Syiah telah lama bertapak, namun sukar diambil tindakan. Mungkin agaknya semakin ramai yang secara terang-terangan tidak menyokong pemerintah, maka dengan sepantas kilat jugalah mereka hendak dihalau dan dicop sebagai sesat tanpa mengikuti apa-apa perbicaraan dari mana-mana mahkamah sekalipun.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular